هیچکس از اپراتورهای تلکام و شرکتهای واسط ارایه دهنده خدمات پیامک تشکر نکرد!

10

بین تهدید، آسیب پذیری، ریسک، کنترل، اتفاق، رخداد و مشکل و حادثه یکدنیا فاصله در تعریف هریک وجود دارد که متاسفانه حتی متخصصین امنیت هم قادر به تمایز این مفاهیم و به تبع ارایه راه حل متمایز برای هر یک نیستند! اتفاقی که برای دوبانک کشور افتاد دقیقا از جنس فاجعه در تعاریف مدیریت تداوم کسب و کار است. تداوم کسب وکار نیازمند مدیریت خدمات و فرایندهای خدمت محور است. متاسفانه خوشه خدمات بانکها همان است که دو دهه پیش بوده و نیاز به روز رسانی دارد.

تا این پاشنه آشیل حل نشود نمیتوان سراغ مدیریت ریسک فناوری اطلاعات رفت.

تصور کنید بانکهایی که میزبان اتفاقات بودند از طریق پیامکهای ارسال شده به مشتریان خود، بخش مهمی از بازیابی فاجعه را رقم زدند. اینجا است که باید به صنعت بانکداری با آن یال و کوپال تسلیت گفت و به تلکام کشور صد آفرین داد! شاید هم هزار آفرین!
کاش وزیر اقتصاد از مدیران تلکام تقدیر میکرد! کاش درس یافته های اتفاقات اخیر به دیگر بانکها آموزش داده شود. و ای کاش صنعت بانکداری میتوانست سرامد کسب و کارها در کشور باقی بماند!

Leave A Reply

Your email address will not be published.